Generelle oplysninger
BechGranit.dk er en del af Bech Gruppen A/S, Grøndlandsvej 28, 8700 Horsens. CVR 46538811
Administrationen kan kontaktes direkte på info@bechgruppen.dk og eller på AH@bechgruppen.dkKontakt på telefon 75862500
Priser
Alle angivne priser er inkl. 25 % moms, såfremt intet andet er angivet. For erhverv er prisen også incl.moms medmindre andet udtrykkeligt fremgår af ordrebekræftelsen.
Leveringspriserne er gældende i en radius af 30 km fra Horsens. Ved levering udenfor dette område kan vi kantaktes for en pris.
På BechGranit.dk (i det følgende kaldet Sælger) kan følgende betalings- og kreditkort anvendes:
- VISA
- VISA Electron
- MasterCard
- Maestro
- Mobile Pay
- Bankoverførsel - obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor
Data du sender i forbindelse med køb af varer på Sælgers webshop, og som er foretaget med betalings- og kreditkort, sendes via en sikker forbindelse (SSL) i vores betalingssystem. Det betyder at al kommunikation mellem dig og serveren er krypteret, og sikrer samtidig, at dine indtastede informationer ikke kan aflæses eller opsnappes til brug af et andet formål end det tiltænkte. Herudover har du ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter en sikker SSL (Secure Socket Layer) forbindelse i deres betalingssystem.
Du kan også overføre via bankoverførsel på følgende konto:
Danske Bank
Reg.nr.: 4387
Konto nr.: 3445752010
Ved bankoverførslen bedes du påføre navn og adresse eller ordrenummer under ”Bemærkninger til betalingen”.
Efter varebestilling i Sælgers webshop modtager du en købskvittering. Det er meget vigtigt, at du gemmer din kvittering, da den skal kunne fremvises ved evt. senere henvendelse eller i forbindelse med en klagesag. Den er yderligere din dokumentation for varen såfremt du evt. ønsker at gøre brug af reklamationsretten, hvorfor du bør gemme kvitteringen i de 2 år reklamationsretten gælder. Det er dit ansvar at fremvise, hvilke varer du har købt samt hvornår varen er købt, og hvad der er betalt for den.
Hvis du har forespørgelser til varer, som ikke fremgår på siden, eller hvis du ønsker tilbud på større ordrer, er du velkommen til at kontakte os, enten pr. telefon eller e-mail. Du finder kontaktoplysningerne nederst på siden.
Levering
Alle angivne priser er excl. levering. Levering sker på det aftalte tidspunkt mellem dig og Sælger. Såfremt der ikke er fastsat et leveringstidspunkt, forbeholder Sælger sig retten til fastsætte dette. Når din indbetaling er registreret, vil købsordren hurtigst muligt blive ekspederet. Leveringstiden er normalvis indenfor 3-5 arbejdsdage, men vær dog opmærksom på at den anførte leveringstid er vejledende, da der kan opstå situationer som er uden for Sælgers rækkevidde som fx ved produktknaphed, mangelfuld levering fra tredjemand samt udsolgte eller udgåede varer.
Leveringspriser
- Afhentet i løsvægt: + 0,- DKK
- Afhentet i BigBags: + 150,- DKK pr. levering
- Leveret i løsvægt: + 795,- DKK pr. levering i Horsens & Omegn
- Leveret i BigBags: + 795,- DKK pr. levering i Horsens & Omegn
- Leveret i BigBags med kran 5m fra vej: + 1.295,- DKK pr. levering i Horsens & Omegn
Bemærk at varerne enten leveres med kran, dog max. 4-6 meter fra kantsten, eller på palle, hvor det kun er muligt at få leveret til kantsten og på fast underlag.
Vejen skal være min 3 m bred og 4 m i frihøjde for at lastbilerne kan komme frem.
Ved levering til haveforeninger og i sommerhusområder, kan der opstå pladsmangel på de smalle veje. Varerne vil blive leveret til den angivne adresse i henhold til aftale mellem dig og Sælger. Skulle der opstå problemer under leveringen, vil du blive kontaktet af Sælger pr. telefon eller mail. Kan bilen ikke komme frem p.g.a pladsmangel, vær da venligst klar til at anvise alternativ afsætningssted. Ved forgæves kørsel, vil du blive opkrævet en ekstra fragtomkostning.
I forhold til emballage, så betragtes sækken indeholdende den bestilte vare samt den evt. medfølgende palle som engangsemballage, hvorfor disse ikke skal returneres, men kan med fordel skæres i toppen inden tømning. Såfremt du ønsker at kontrollere at du har modtaget den korrekte vare, kan du åbne i toppen. Hvis du har modtaget en forkert vare, har du mulighed for at fortryde købet i henhold til nedenstående betingelser.
Reklamationsret
Ved køb af varer på Sælgers webshop, har du selvfølgelig altid som kunde 24 måneders reklamationsret, gældende fra købsdatoen. Dette indebærer at såfremt varen er mangelfuld eller har fejl, giver købeloven dig mulighed for at vælge mellem 4 løsninger:
- At få manglen afhjulpet ved fx at få varen repareret
- Få varen byttet til en ny vare
- Få et afslag i prisen
- Få pengene tilbage for varen – hæve købet
De angivne muligheder afhænger dog af situationens omfang. Bemærk, at hvis du vælger at få pengene tilbage eller ønsker et i afslag prisen, er Sælger berettiget til at afvise kravet såfremt han i stedet tilbyder dig at vælge imellem at få manglen afhjulpet, fx ved reparation, eller at få varen ombyttet. Sælger kan igen afvise dit krav såfremt det er uforholdsmæssigt dyrt at ombytte manglen ved fx reparation. Sælger kan ALTID afvise at bytte varen hvis den fx er udgået af produktion, ikke kan skaffes hjem eller hvis den er tæt på at være slidt op.
Hvis du opdager en fejl eller mangel ved varen, er det dit ansvar at klage over fejlen inden for en rimelig tid. Klager du over fejlen inden for to måneder fra du opdager fejlen, anses det som værende inden for rimelig tid. Fristen for at klage løber fra leveringsdatoen, og det er en forudsætning, at den fejl du opdager var til stede på købstidspunktet eller at årsagen var til stede på købstidspunktet. Fejlen kan altså godt vise sig senere, når er varen er blevet brugt i noget tid.
Reklamationsretten frafalder såfremt varen er udsat for skadesforvoldende adfærd eller ved naturligt brug er slidt op inden fristens udløb. Reklamationsretten gælder altså ikke såfremt den forvoldte skade er selvforskyldt eller der er gået mere end 2 år fra købsdatoen.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
BechGranit.dk
Grønlandsvej 28
8700 Horsens
Vi har brug for følgende informationer når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Retur- og fortrydelsesret
Som udgangspunkt har du ved køb af varer på BechGranit.dk webshop 14 dages fortrydelsesret, som gælder fra du modtager varen. Såfremt købte varer fra samme ordre ikke leveres på én gang, løber fristen fra den dato hvor dig, eller den person du udpeger, modtager den sidste vare. Leveres varen i flere partier, løber fristen fra den dato du, eller den person du udpeger, modtager den sidste vare i det sidste parti. For alle varekøb og aftaler gælder, at fortrydelsesfristen først regnes fra den dato, hvor du modtager de lovpligtige oplysninger fra Sælger.
Såfremt du ikke får oplyst dine betingelser for fortrydelse af købet fra Sælger, vil din fortrydelsesfrist altid udløbe efter 12 måneder og 14 dage ifølge de nye regler for e-handel pr. 13. juni 2014.
Fortryder du et køb hos Sælger, er det dit ansvar at fremsende en utvetydig meddelelse om at du fortryder købet til Sælger, enten adresseret brev eller pr. e-mail. Kontaktoplysninger finder du nederst på siden. Dette skal ske inden for 14 dage efter at du har modtaget varen. Du kan altså ikke fortryde et køb på nettet ved fx bare at sende varen retur til netbutikken eller nægte at modtage varen.
Det er derudover dit ansvar at bevise at varen er returneret, og du skal selv betale for returforsendelse i denne forbindelse. Evt. returnering af varer sker altså for købers egen regning og risiko. Når du fortryder et køb, er du ansvarlig for varen indtil den er modtaget af Sælger. Du skal derfor forvente at komme til at hæfte for omkostninger i forbindelse med returnering såfremt varen bliver beskadiget eller forsvinder under transporten tilbage til Sælger.
Sælger kan trække et beløb fra til ekstra omkostninger for fremsendelse af varen, hvis du har valgt en dyrere leveringsmetode ved varebestillingen end den Sælger har tilbudt dig. Derudover kan Sælger trække et beløb fra, såfremt varens værdi er forringet, fx hvis varen er skadet. Såfremt varen er ubeskadiget ved fortrydelse, er Sælger forpligtet til at give dig pengene retur ved hjælp af samme betalingsmetode som du vendte ved bestillingen af din vare. Du må dog gerne pakke varen ud, undersøge den og vurdere dens egenskaber inden du evt. fortryder købet.
Såfremt varen er brugt, frafalder din fortrydelsesret ikke, men du må forvente at du vil blive påbudt af Sælger at betale for værdiforringelsen.
Hvis du fortryder dit køb kan du skrive til os på info@bechgranit.com
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
BechGranit.dk
Grønlandsvej 28
8700 Horsens
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular eller vedlægger følgende;
Returvare til BechGranit.dk ordre nr. xx
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os på BechGranit.dk, har vi brug for følgende oplysninger.
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse
- Virksomhed (hvis relevant)
- EAN nummer (for offentlige institutioner)
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos BechGranit.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
BechGranit.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på BechGranit.dk er Claus Bundgaard.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, og vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til BechGranit.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos BechGranit.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til BechGranit.dk via e-mail info@bechgruppen.dk.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@bechgruppen.dk eller tlf. 76258600.
Som kunde har man altid de rettigheder, som fremgår af Forbrugerrådets regler. Hvis et køb henvises til Center for Klageløsning, retter vi os altid efter nævnets anbefaling.
Bestilling
Alle priser inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med BechGranit.dk indgås aftaler på dansk.
Beløbet hæves fra kortet i forbindelse med bestillingen afsendes eller afhentes.
Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende mail til info@bechgruppen.dk